B R I D G E  BG

 

Назад                                                                                      Съдържание                                                                                                   Напред

 

Комбиниране на шансове

 

Много често при разиграване има две възможности. Много по-добре е вместо да се избере единият план на разиграване е да се провери дали могат да се съчетаят двата плана и ако може да се направи.

 

 

 

 

KQJ

 

 

 

 

 

KJ

 

 

 

 

 

A32

 

 

 

 

 

87532

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A5

 

 

 

98742

 

109543

 

N

 

Q762

 

J87

W

        E

 

1094

 

KJ4

 

S

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1063

 

 

 

 

 

A8

 

 

 

 

 

KQ65

 

 

 

 

 

AQ106

 

 

Анонсът е :

W               N                E                 S

                            пас             1 БК

пас             3 БК           пас...

 

След спокоен анонс се достига до скучният на пръв поглед договор 3 БК на който Запад атакува десятка купа.

Като се свали мора се вижда реална възможност да се направят дванадесет взятки, стига трефите да стоят добре. Проблемът е че няма сигурни девет ръце за 3 БК.

Ако дефансът спечели взятка той ще пробие цвета купа и евентуално следващо хващане ще е фатално за договора.

Какви са ресурсите на тази игра? Ако трефите не са 4-0 или KJx в атакуващия този цвят носи четири взятки (изтегля се асо трефа и след това се играе към дамата). Ако трефите стоят зле играта може да се извади при 3-3 в каро. В този случай трябва да се свали асо пика. Трябва да се комбинират тези възможности.

Проблем е, че ако се отдаде взятка в трефа няма темпо са се свали асо пика. Това разсъждение насочва и към правилното разиграване – първо трябва да се тестват карите дали са 3-3 и след това да се играе за трефи.

Точният порядък на ходовете е следният: Атаката трябва да се спечели с ригата на мора. На втори ход се играе трефа за асото и ако се появи оньор се продължава с трефи. Когато противниците отговорят с малки карти се играят кари рига, дама и трето за асото. Ако карите са 3-3 се пробива асо пика, ако не са се играе трефа за ръка.

При това разиграване стига един от двата цвята да стои добре играта се вади. Много е важно първа купа да се спечели в мора за да се запази рантре към потенциалният метър каро.

 

 

 Владимир Михов

 

Назад                                                                                      Съдържание                                                                                                   Напред