B R I D G E BG
Комбиниране на шансове
Много често при разиграване има две възможности. Много по-добре е вместо да
се избере единият план на разиграване е да се провери дали могат да се съчетаят
двата плана и ако може да се направи.
|
|
|
KQJ |
|
|
|
|
|
KJ |
|
|
|
|
|
A32 |
|
|
|
|
|
87532 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A5 |
|
|
|
98742 |
|
109543 |
|
N |
|
Q762 |
|
J87 |
W |
E |
|
1094 |
|
KJ4 |
|
S |
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1063 |
|
|
|
|
|
A8 |
|
|
|
|
|
KQ65 |
|
|
|
|
|
AQ106 |
|
|
Анонсът е :
W N E S
пас 1
БК
пас 3
БК пас...
След спокоен анонс се достига до скучният на пръв поглед
договор 3 БК на който Запад атакува десятка купа.
Като се свали мора се вижда реална възможност да се направят дванадесет
взятки, стига трефите да стоят добре. Проблемът е че няма сигурни девет ръце за
3 БК.
Ако дефансът спечели взятка той ще пробие цвета купа и евентуално следващо
хващане ще е фатално за договора.
Какви са ресурсите на тази игра? Ако трефите не са 4-0 или KJx в
атакуващия този цвят носи четири взятки (изтегля се асо трефа и след това се
играе към дамата). Ако трефите стоят зле играта може да се извади при
3-3 в каро. В този случай трябва да се свали асо пика. Трябва да се комбинират
тези възможности.
Проблем е, че ако се отдаде взятка в трефа няма темпо са се свали асо пика.
Това разсъждение насочва и към правилното разиграване – първо трябва да се
тестват карите дали са 3-3 и след това да се играе за трефи.
Точният порядък на ходовете е следният: Атаката
трябва да се спечели с ригата на мора. На втори ход се играе трефа за асото и
ако се появи оньор се продължава с трефи. Когато противниците отговорят с малки
карти се играят кари рига, дама и трето за асото. Ако карите са 3-3 се пробива
асо пика, ако не са се играе трефа за ръка.
При това разиграване стига един от двата цвята да стои добре играта се
вади. Много е важно първа купа да се спечели в мора за да се запази рантре към
потенциалният метър каро.
Владимир
Михов