B R I D G E  BG

 

Назад                                                                                      Съдържание                                                                                   Напред

 

Обръщане на мора

 

Стандартно правило е, че цакането от късия коз дава допълнителни взятки. Има игри, в които и цакането от дългия коз дава допълнителна взятка. Трябва само да се цака достатъчно много пъти, така че “дългият коз” да стане по-къс. Тази техника се нарича обръщане на мора.

 

 

 

В 5 2

 

Запад

Север

Изток

Юг

 

 

Д 10 9

 

 

 

 

1

 

 

A 9 4 2

 

 

пас

1БК

пас

2

 

 

Д 8 7

 

 

пас

2БК

пас

3

K Д 7

NSEW.gif

A 10 8 4

пас

4

пас

пас

6 4 2

8 3

пас

 

 

 

10 8 7 6 5

K Д В

 

 

 

 

В 9

10 6 5 4

 

 

 

 

 

 

9 6 3

 

 

 

 

 

 

 

 

A К В 7 5

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

A K 3 2

 

 

 

 

 

 

 

След силно откриване 1 от Юг и положителният отговор на Север се достига до 4 без намеса на противниците.

Запад атакува ♠К, на която всички отговарят. Продължението е с ♠Д и трета пика за ♠А на Изток. На четвърти ход дефансът продължава с К за А на мора.

Сигурните взятки са пет коза, едно каро и три трефи. Откъде може да дойде необходимата десета взятка?

Когато трефите са 3 на 3, последната трефа е властна и това е достатъчно.

По-добро разиграване е да се изтеглят два рунда коз. Сега се продължава с трефите. Така се използва и допълнителният шанс последният коз да е при дългата трефа. По този начин се вади играта, като се цака последната трефа в мора.

Този план не е лош, но в тази игра има и друг много по-добър. Трябва да се играе за обръщане на мора.

След А се цака каро в ръка с висок коз. Слиза се на коз в мора и се цака ново каро. Продължава се с коз за мора и се цака последното каро в ръка. Д е рентре за изтегляне на коза. Така се правят шест коза, три трефи и едно каро. Достатъчно е козът да е 3 на 2.

Всичко това е възможно заради една грешка в дефанса. Трябват четири слизания в мора за тази маневра. Три пъти за цакане на кари и веднъж за изтегляне на коза. Първото слизане трябва да е на А. Ако след ♠А, Изток върне коз това ще скъса комуникациите за обръщането на мора.

 

Владимир Михов

 

Назад                                                                                      Съдържание                                                                                   Напред